40 umów dystrybucyjnych w pierwszym półroczu 2010

AB S.A. poinformowała o podpisaniu szeregu nowych umów dystrybucyjnych – zarówno z nowymi dostawcami, jak i rozszerzających dotychczasową współpracę. Grupa AB w pierwszej połowie roku zawarła 40 umów – czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku (wówczas podpisano 17 kontraktów). Nowe kontrakty to rezultat przyjętej strategii, polegającej na poszerzaniu portfela produktowego oraz stworzeniu kompleksowej oferty, która umożliwi partnerom handlowym składanie większych zamówień na różne produkty – nie tylko z sektora IT – u jednego dystrybutora.

„Dzięki nowym umowom konsekwentnie realizujemy swoją strategię, której skuteczność jest szczególnie widoczna w bieżącym roku finansowym. Pomimo braku wyraźnego ożywienia gospodarczego we wszystkich sektorach, Grupa AB wypracowuje wysoki i stabilny zysk” – powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A. „Po trzech kwartałach roku finansowego 2009/2010 spółka wypracowała zysk netto w wysokości 27,182 mln zł, przebijając tym samym wynik z ubiegłego roku finansowego (26,969 mln zł)”.

Oferta Grupy AB w pierwszym półroczu poszerzyła się między innymi o nowe telefony, telewizory LCD firmy Philips, notebooki i netbooki firmy Samsung oraz Lenovo, urządzenia sieciowe marki Netgear, aparaty fotograficzne producentów Samsung oraz Hyundai, drukarki firm Brother oraz Konica Minolta, materiały biurowe i eksploatacyjne firmy Canon, komponent MSI, czytniki książek elektronicznych, a także o produkty z segmentu tzw. małego AGD.

„Poszerzanie i unifikowanie oferty produktowej pozwala generować nam dodatkowe przychody z tytułu efektów synergii produktowych. W roku finansowym 2008/2009 przychody z tego tytułu wyniosły 64,7 mln euro. Po trzech kwartałach bieżącego roku fiskalnego osiągnęły już one poziom 89,8 mln euro” – dodaje Andrzej Przybyło.

Nowe produkty w ofercie pozwolą również na bardziej optymalne wykorzystanie zasobów logistycznych AB. Dzięki nowoczesnemu magazynowi, systemowi automatyki magazynowej oraz uproszczonym procedurom celnym dzięki uzyskanemu certyfikatowi AEO, spółka jest w stanie dostarczyć partnerom zakupioną partię towarów w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.