O firmie
Potwierdzeniem zaufania, jakim obdarzają nas klienci, jest fakt, że grupa AB jako jedyne polskie przedsiębiorstwo zalicza się do grona 8 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie z ponad 15 mld zł obrotu. Z kolei w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej od lat niezmiennie jesteśmy liderem. Do Twojej dyspozycji oddajemy 100 tys. produktów – skorzystaj z możliwości, jakie Ci dajemy i stań się jednym z naszych 16 tys. partnerów handlowych. Należymy do wiodących dostawców usług chmurowych (cloud), e-commerce oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD), a także zajmujemy się dystrybucją sprzętu AGD/RTV i zabawek. Aby spełnić Twoje wymagania, korzystamy z rozbudowanego zaplecza logistycznego, które pozwala nam wciąż powiększać zakres działalności i liczbę partnerów handlowych.
Władze spółki




Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Karierę zawodową związał z informatyką i biznesem. W latach 1990-1996 prowadził działalność gospodarczą pod firmą „A&B” we Wrocławiu. Założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki AB, w której od 1998 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Członek Rady Nadzorczej spółki zależnej ALSEN Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej AT Computers Holding a.s. Jako Prezes Zarządu Pan Andrzej Przybyło reprezentuje Spółkę na zewnątrz, kieruje pracami Zarządu, przewodniczy na posiedzeniach Zarządu oraz koordynuje jego pracę.
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Karierę zawodową związał z informatyką i biznesem. W latach 1990-1996 prowadził działalność gospodarczą pod firmą „A&B” we Wrocławiu. Założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki AB, w której od 1998 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Członek Rady Nadzorczej spółki zależnej ALSEN Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej AT Computers Holding a.s. Jako Prezes Zarządu Pan Andrzej Przybyło reprezentuje Spółkę na zewnątrz, kieruje pracami Zarządu, przewodniczy na posiedzeniach Zarządu oraz koordynuje jego pracę.
Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania (The Polish Open University – Oxford Brookes University) oraz Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na Wydziale Rekreacji Ruchowej. Posiada prestiżowy dyplom MBA. Związany z firmą AB od roku 1992, a jego doświadczenie zawodowe obejmuje: pracę na stanowisku handlowca w latach 1992-1996, a od roku 1996 pełnił funkcję dyrektora handlowego. W momencie przekształcenia firmy w spółkę akcyjną AB S.A w 1998 roku został Członkiem Zarządu. Obecnie odpowiada za całość polityki zakupowej, sprzedaż, logistykę oraz marketing, pełniąc funkcję Członka Zarządu. Jest również Członkiem Zarządu AT Computers Holding a.s. oraz Członkiem Zarządu firmy REKMAN S.A.
Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Studium Podatkowego w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy. Dodatkowo ukończył szereg szkoleń z zakresu finansów, rachunkowości, zarządzania i psychologii negocjacji. Jest współautorem książek z zakresu bezpieczeństwa transakcji walutowych oraz szeregu publikacji naukowych. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami, które zdobywał m.in. w PKO BP S.A., firmach informatycznych JTT Computer oraz TETA S.A. oraz pracując jako Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w RUCH S.A. (2006-2007), Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy w Koncernie Energetycznym EnergiaPro S.A. (2006-2007) oraz w ADe Line S.A. (2004-2008). Od 2009 roku pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Członka Zarządu AB S.A. Do zakresu działania Pana Grzegorza Ochędzana jako Członka Zarządu, Dyrektora Finansowego należy kierowanie pionem administracyjno-finansowym Spółki.
Krzysztof Kucharski jest radcą prawnym, ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje pracę naukową na Uniwersytecie Wrocławskim oraz w międzynarodowej kancelarii prawniczej. Posiada 20-letnie doświadczenie w samodzielnej obsłudze dużych podmiotów gospodarczych. Doradzał również podmiotom z sektora bankowego. Z AB S.A. związany jest od 1998 roku. Do zakresu działania Pana Krzysztofa Kucharskiego jako Członka Zarządu, Dyrektora ds. Korporacyjnych i Prawnych należy zarządzanie sprawami korporacyjnym Spółki oraz kierowanie pionem prawnym.
CSR
Kilkanaście worków ze śmieciami i łącznie ok. 1 400L zebranych odpadów – w efekcie czysta, zielona polana nad Odrą we Wrocławiu gotowa. Tym sposobem zespół pracowników Grupy AB wraz z bliskimi aktywnie dołączył do innych organizacji i firm w obchodach Światowego Dnia Sprzątania Świata (#WorldCleanupDay). W dniu 16 września AB Team zebrał odpady z polany, […]
Lokalne placówki medyczne i szpitale mogą liczyć na wsparcie AB S.A. Również dlatego, że stale działamy i pomagamy potrzebującym w ramach inicjatywy #AByrazem. W ostatnim czasie mieliśmy możliwość przekazania darowizny na rzecz Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka. Wspomogliśmy szpitalny Oddział chirurgii urazowo – ortopedycznej przekazując nowoczesne urządzenie wielofunkcyjne HP LaserJet Pro. Wierzymy, że ono […]
Z dumą ogłaszamy, że zostaliśmy nagrodzeni Białym Listkiem CSR POLITYKI 2023 w prestiżowym rankingu ESG, zorganizowanym przez Tygodnik Polityka, we współpracy z Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu! Biały Listek to wyróżnienie dla naszego zaangażowania w obszarze środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego. To potwierdzenie uznania dla wdrożonych istotnych elementów zarządczych związanych z obszarem ESG. Tygodnik Polityka, […]
Jako GrupaAB troszczymy się o fundacje i placówki, które opiekują się chorymi dziećmi. Tym razem na rzecz Kliniki Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu (Fundacja Cancer Fighters), przekazaliśmy sprzęt wspierający działalność Kliniki. Taka pośrednia pomoc małym wojownikom walczącym z chorobą nowotworową – jak mówi się na pacjentów Kliniki – także jest bardzo ważna i potrzebna. […]
Działania CSR Grupy AB zostały wyróżnione w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”. Coroczna publikacja przygotowywana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu to największy w Polsce przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W najnowszej 21. edycji znajdziemy łącznie 1705 inicjatyw realizowanych przez 272 firmy. Wśród nich są 4 pożyteczne praktyki Grupy AB. 1️. AByrazem dla […]
Kilkanaście worków ze śmieciami i łącznie ok. 1 400L zebranych odpadów – w efekcie czysta, zielona polana nad Odrą we Wrocławiu gotowa. Tym sposobem zespół pracowników Grupy AB wraz z bliskimi aktywnie dołączył do innych organizacji i firm w obchodach Światowego Dnia Sprzątania Świata (#WorldCleanupDay). W dniu 16 września AB Team zebrał odpady z polany, […]
Lokalne placówki medyczne i szpitale mogą liczyć na wsparcie AB S.A. Również dlatego, że stale działamy i pomagamy potrzebującym w ramach inicjatywy #AByrazem. W ostatnim czasie mieliśmy możliwość przekazania darowizny na rzecz Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka. Wspomogliśmy szpitalny Oddział chirurgii urazowo – ortopedycznej przekazując nowoczesne urządzenie wielofunkcyjne HP LaserJet Pro. Wierzymy, że ono […]
Z dumą ogłaszamy, że zostaliśmy nagrodzeni Białym Listkiem CSR POLITYKI 2023 w prestiżowym rankingu ESG, zorganizowanym przez Tygodnik Polityka, we współpracy z Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu! Biały Listek to wyróżnienie dla naszego zaangażowania w obszarze środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego. To potwierdzenie uznania dla wdrożonych istotnych elementów zarządczych związanych z obszarem ESG. Tygodnik Polityka, […]
Jako GrupaAB troszczymy się o fundacje i placówki, które opiekują się chorymi dziećmi. Tym razem na rzecz Kliniki Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu (Fundacja Cancer Fighters), przekazaliśmy sprzęt wspierający działalność Kliniki. Taka pośrednia pomoc małym wojownikom walczącym z chorobą nowotworową – jak mówi się na pacjentów Kliniki – także jest bardzo ważna i potrzebna. […]
Systemy zarządzania
W naszych działaniach bazujemy na zintegrowanym systemie zarządzania łączącym politykę jakości z dbałością o środowisko. Twoje zadowolenie jest dla nas najwyższą wartością, dlatego wciąż doskonalimy system poprzez wprowadzanie nowych rozwiązań infrastrukturalnych. Przestrzegamy przepisów prawa, nieustannie dążąc do osiągnięcia maksymalnego poziomu Twojego zadowolenia ze świadczonych przez nas usług. Realizujemy ten cel strategiczny przy jednoczesnym:
- spełnianiu wymagań prawnych i dotyczących ochrony środowiska,
- zagwarantowaniu terminowości i realizacji zleceń,
- skracaniu czasu realizacji zamówień,
- zwiększaniu sprzedaży oferowanych produktów,
- eliminacji braków i reklamacji,
- efektywnym i oszczędnym gospodarowaniu mediami energetycznymi oraz wodą,
- zmniejszaniu ilości powstających odpadów technologicznych oraz prowadzeniu racjonalnej i bezpiecznej dla środowiska gospodarki odpadami,
- ciągłym doskonaleniu funkcjonowania całej organizacji.
W AB S.A. traktujemy jakość jako fundamentalny czynnik gwarantujący Twoją satysfakcję i przewagę konkurencyjną na rynku. Zaspokajanie Twoich potrzeb poprzez budowanie długotrwałych relacji oraz oferowanie produktów najwyższej jakości przy zastosowaniu najnowocześniejszych technik sprzedaży to niezmienny i stale nadrzędny cel naszej firmy.
Dbałość o środowisko naturalne jest jednym z priorytetów naszej działalności. Kierując się powyższą zasadą, w codziennej pracy wdrażamy działania prośrodowiskowe.
Jesteśmy liderem nie tylko na rynku IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także jako pierwsi w Polsce w branży IT wdrożyliśmy prestiżowy System Ekozarządzania i Audytu w Przedsiębiorstwie – EMAS. To najwyższy dostępny na terenie Unii Europejskiej certyfikat z zarządzania środowiskowego.
Prestiż bycia w gronie firm, które prowadzą swoją działalność zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju oraz stosują systemy zarządzania ISO potwierdzają wydane naszej firmie certyfikaty