O firmie
Potwierdzeniem zaufania, jakim obdarzają nas klienci, jest fakt, że grupa AB jako jedyne polskie przedsiębiorstwo zalicza się do grona 7 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie z ponad 15 mld zł obrotu. Z kolei w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej od lat niezmiennie jesteśmy liderem. Do Twojej dyspozycji oddajemy 100 tys. produktów – skorzystaj z możliwości, jakie Ci dajemy i stań się jednym z naszych 16 tys. partnerów handlowych. Należymy do wiodących dostawców usług chmurowych (cloud), e-commerce oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD), a także zajmujemy się dystrybucją sprzętu AGD/RTV i zabawek. Aby spełnić Twoje wymagania, korzystamy z rozbudowanego zaplecza logistycznego, które pozwala nam wciąż powiększać zakres działalności i liczbę partnerów handlowych.
Władze spółki
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Karierę zawodową związał z informatyką i biznesem. W latach 1990-1996 prowadził działalność gospodarczą pod firmą „A&B” we Wrocławiu. Założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki AB, w której od 1998 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Członek Rady Nadzorczej spółki zależnej ALSEN Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej AT Computers Holding a.s. Jako Prezes Zarządu Pan Andrzej Przybyło reprezentuje Spółkę na zewnątrz, kieruje pracami Zarządu, przewodniczy na posiedzeniach Zarządu oraz koordynuje jego pracę.
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Karierę zawodową związał z informatyką i biznesem. W latach 1990-1996 prowadził działalność gospodarczą pod firmą „A&B” we Wrocławiu. Założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki AB, w której od 1998 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Członek Rady Nadzorczej spółki zależnej ALSEN Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej AT Computers Holding a.s. Jako Prezes Zarządu Pan Andrzej Przybyło reprezentuje Spółkę na zewnątrz, kieruje pracami Zarządu, przewodniczy na posiedzeniach Zarządu oraz koordynuje jego pracę.
Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania (The Polish Open University – Oxford Brookes University) oraz Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na Wydziale Rekreacji Ruchowej. Posiada prestiżowy dyplom MBA. Związany z firmą AB od roku 1992, a jego doświadczenie zawodowe obejmuje: pracę na stanowisku handlowca w latach 1992-1996, a od roku 1996 pełnił funkcję dyrektora handlowego. W momencie przekształcenia firmy w spółkę akcyjną AB S.A w 1998 roku został Członkiem Zarządu. Obecnie odpowiada za całość polityki zakupowej, sprzedaż, logistykę oraz marketing, pełniąc funkcję Członka Zarządu. Jest również Członkiem Zarządu AT Computers Holding a.s. oraz Członkiem Zarządu firmy REKMAN S.A.
Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Studium Podatkowego w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy. Dodatkowo ukończył szereg szkoleń z zakresu finansów, rachunkowości, zarządzania i psychologii negocjacji. Jest współautorem książek z zakresu bezpieczeństwa transakcji walutowych oraz szeregu publikacji naukowych. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami, które zdobywał m.in. w PKO BP S.A., firmach informatycznych JTT Computer oraz TETA S.A. oraz pracując jako Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w RUCH S.A. (2006-2007), Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy w Koncernie Energetycznym EnergiaPro S.A. (2006-2007) oraz w ADe Line S.A. (2004-2008). Od 2009 roku pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Członka Zarządu AB S.A. Do zakresu działania Pana Grzegorza Ochędzana jako Członka Zarządu, Dyrektora Finansowego należy kierowanie pionem administracyjno-finansowym Spółki.
Krzysztof Kucharski jest radcą prawnym, ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje pracę naukową na Uniwersytecie Wrocławskim oraz w międzynarodowej kancelarii prawniczej. Posiada 20-letnie doświadczenie w samodzielnej obsłudze dużych podmiotów gospodarczych. Doradzał również podmiotom z sektora bankowego. Z AB S.A. związany jest od 1998 roku. Do zakresu działania Pana Krzysztofa Kucharskiego jako Członka Zarządu, Dyrektora ds. Korporacyjnych i Prawnych należy zarządzanie sprawami korporacyjnym Spółki oraz kierowanie pionem prawnym.
Historia
Nagrody i wyróżnienia
Aktualności
Grupa AB została wyróżniona przez redakcję CRN Polska za zaangażowanie w edukację rynku i w rozwój branży. Nagrodę wręczono przedstawicielom AB w trakcie Gali CRN pt. „35-lecie branży IT”. Podczas wydarzenia Prezes Andrzej Przybyło wziął udział w debacie na temat „Dystrybucja wiedzy”. Wyróżnienie zostało przyznane Grupie AB przez redakcję CRN Polska za zaangażowanie w edukację […]
„Grupa AB to prawdziwy gigant dystrybucji na rynku polskim. Sukcesy wrocławskiej firmy, budowane konsekwentnie od wielu lat, dziś umieszczają ją na szczycie listy dystrybutorów także dla regionu CEE. Ten rozwój nie pozostaje niezauważony. AB jest doceniane w licznych konkursach i plebiscytach, w tym w corocznym IT Champions organizowanym przez naszą redakcję.” – pisze we wstępie […]
AB S.A. oraz AT Computers a.s. zostali laureatami nagrody Dystrybutor Roku odpowiednio w Polsce, Czechach i na Słowacji – ogłosiła agencja badawcza Context. Nagrody przyznano w ramach CONTEXT ChannelWatch 2024. W przypadku polskiej spółki AB S.A – to już 10 raz, kiedy zostaje uznana za Dystrybutora Roku. Dla Grupy AB to kolejny rok z kolei, […]
Spółka otrzymała wyróżnienie podczas Samsung Channel Meeting 2024. To wyjątkowe zwieńczenie pracy i dowód na to, że Dystrybutor wspólnie z Partnerami osiąga wyjątkowe rezultaty! Nagroda to już czwarte z rzędu docenienie AB S.A. przez Samsung Electronics za najwyższe wyniki i skuteczną sprzedaż w kategorii telco. Poprzednie 3 lata spółka otrzymywała wyróżnienie i tytuł Dystrybutora ROKU […]
AB S.A. otrzymało wyjątkowe wyróżnienie od Dell Technologies za zaangażowanie w rozwój Programu EDU360. To wyróżnienie to nie tylko symbol naszego wkładu, ale przede wszystkim dowód uznania dla całego zespołu, który z pasją wspiera edukację i rozwój technologii w Polsce. Statuetki wręczono firmom oraz osobom najbardziej zaangażowanym w rozwój programu EDU360. Spotkanie to było zwieńczeniem […]
Nasza Spółka otrzymała nagrodę i tytułu Top Dystrybutor Dell Technologies podczas Partner Awards 2024, towarzyszącemu Dell Technologies Forum. Dell Technologies Forum 2024 przeszło do historii! Otrzymane wyróżnienie to potwierdzenie, że zaangażowanie oraz innowacyjne podejście przynoszą wymierne efekty. Nagrodę podczas gali odebrali: Patrycja Gawarecka – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu AB S.A. oraz Jarosław Słowiński – Purchasing […]
Wspaniała biznesowa atmosfera, ponad 500 profesjonalistów branży RTV i AGD oraz 35 stoisk światowych producentów przedstawiających ofertę 50 marek – tak można podsumować Targi „Innovation Days”. Organizator – spółka AB S.A. – największy dystrybutor IT i nowoczesnej technologii w regionie CEE sprawił, że wydarzenie w Wiśle było wyjątkowym czasem odkrywania nowości i wzajemnych inspiracji. Targi […]
Centrum Kompetencyjne AB S.A. – ośrodek szkoleniowy działający przy AB S.A. – największym dystrybutorze IT i nowych technologii w regionie CEE – zaprasza na szkolenia online z cyklu „Cyberbezpieczeństwo – Wspólna Odpowiedzialność”. Spotkania wpisują się w ogólnoeuropejską kampanię European Cyber Security Month – ECSM organizowaną przez Europejską Agencję ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA). Jak co roku, celem […]
„Bezpieczne Podróże w Cyberprzestrzeni” – pod takim tytułem AB S.A. – największy dystrybutor IT w regionie CEE zorganizował Konferencję IT dla segmentu największych firm SMB w Polsce. Wydarzenie ponownie okazało się spektakularne, ponieważ wzięło w nim udział łącznie ponad 400 uczestników, a swoje nowości zaprezentowało aż 40 producentów globalnych marek. Panowała dobra, biznesowa atmosfera, a […]
CSR
Podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu, Grzegorz Ochędzan – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor finansowy AB S.A. – odebrał Nagrodę Prezydenta Wrocławia w kategorii „Firmy odpowiedzialne społecznie”. Odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój są dla nas wartościami, na których konsekwentnie budujemy naszą przyszłość. Wierzymy, że sukces mierzy się nie tylko wynikami finansowymi, lecz również tym, co robimy […]
Grupa AB znalazła się w specjalnym wydaniu Home&Market „Index 500: Firmy, którym można zaufać”. Index500 skupia organizacje, które są świadome społecznej odpowiedzialności biznesu, a ich działalność zasługuje na wyróżnienie. Cieszymy się, że nasza aktywność na polu ESG oraz wdrażanie zrównoważonego i przyjaznego środowisku modelu biznesowego przykuły uwagę autorów raportu. Odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo, a […]
W biegach charytatywnych bierzemy udział nie tylko jako sportowcy-amatorzy, lecz także jako partnerzy i darczyńcy. Ostatnio mieliśmy właśnie taką sposobność, aby wesprzeć Fundację Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat, która zorganizowała zawody „Daj piątaka na dzieciaka” (#daj5) w Łodzi. Wydarzenie było nie tylko doskonałą okazją do zabawy i integracji, lecz również do pomocy dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich […]
AB S.A. ponownie zostało nagrodzone przez redakcję tygodnika Polityka i Deloitte Polska za działania ESG. Tym samym Biały Listek ESG ponownie trafia do naszej Spółki! Biały Listek to wyróżnienie dla naszego zaangażowania w obszarze środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego. To potwierdzenie uznania dla wdrożonych istotnych elementów zarządczych związanych z obszarem ESG. Cieszymy się, że możemy […]
Z dumą ogłaszamy, że cztery inicjatywy AB S.A. (dobre praktyki ESG) zostały wyróżnione w 22. edycji raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki 2023”, opracowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dobre praktyki AB, które znalazły się w raporcie: Kreowanie i utrwalanie pozytywnych postaw, edukacja i budowanie platform wymiany wiedzy, a także podejmowanie działań na rzecz wsparcia Pracowników i […]
Podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu, Grzegorz Ochędzan – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor finansowy AB S.A. – odebrał Nagrodę Prezydenta Wrocławia w kategorii „Firmy odpowiedzialne społecznie”. Odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój są dla nas wartościami, na których konsekwentnie budujemy naszą przyszłość. Wierzymy, że sukces mierzy się nie tylko wynikami finansowymi, lecz również tym, co robimy […]
Grupa AB znalazła się w specjalnym wydaniu Home&Market „Index 500: Firmy, którym można zaufać”. Index500 skupia organizacje, które są świadome społecznej odpowiedzialności biznesu, a ich działalność zasługuje na wyróżnienie. Cieszymy się, że nasza aktywność na polu ESG oraz wdrażanie zrównoważonego i przyjaznego środowisku modelu biznesowego przykuły uwagę autorów raportu. Odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo, a […]
W biegach charytatywnych bierzemy udział nie tylko jako sportowcy-amatorzy, lecz także jako partnerzy i darczyńcy. Ostatnio mieliśmy właśnie taką sposobność, aby wesprzeć Fundację Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat, która zorganizowała zawody „Daj piątaka na dzieciaka” (#daj5) w Łodzi. Wydarzenie było nie tylko doskonałą okazją do zabawy i integracji, lecz również do pomocy dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich […]
AB S.A. ponownie zostało nagrodzone przez redakcję tygodnika Polityka i Deloitte Polska za działania ESG. Tym samym Biały Listek ESG ponownie trafia do naszej Spółki! Biały Listek to wyróżnienie dla naszego zaangażowania w obszarze środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego. To potwierdzenie uznania dla wdrożonych istotnych elementów zarządczych związanych z obszarem ESG. Cieszymy się, że możemy […]
Systemy zarządzania
W naszych działaniach bazujemy na zintegrowanym systemie zarządzania łączącym politykę jakości z dbałością o środowisko. Twoje zadowolenie jest dla nas najwyższą wartością, dlatego wciąż doskonalimy system poprzez wprowadzanie nowych rozwiązań infrastrukturalnych. Przestrzegamy przepisów prawa, nieustannie dążąc do osiągnięcia maksymalnego poziomu Twojego zadowolenia ze świadczonych przez nas usług. Realizujemy ten cel strategiczny przy jednoczesnym:
- spełnianiu wymagań prawnych i dotyczących ochrony środowiska,
- zagwarantowaniu terminowości i realizacji zleceń,
- skracaniu czasu realizacji zamówień,
- zwiększaniu sprzedaży oferowanych produktów,
- eliminacji braków i reklamacji,
- efektywnym i oszczędnym gospodarowaniu mediami energetycznymi oraz wodą,
- zmniejszaniu ilości powstających odpadów technologicznych oraz prowadzeniu racjonalnej i bezpiecznej dla środowiska gospodarki odpadami,
- ciągłym doskonaleniu funkcjonowania całej organizacji.