AB sprzeda w Polsce nawet 65 tys. komputerów PC

AB sprzeda w Polsce nawet 65 tys. komputerów PC pod markami własnymi w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

Warszawa, 26 czerwca 2008 – AB S.A. wprowadza na polski rynek komputery PC produkowane w czeskiej fabryce Grupy AB. W 2008 roku spółka chce sprzedać do 15 tys. komputerów pod markami własnymi ALSEN i Triline. W 2009 roku będzie to już 50 tys. sztuk.

Komputery sprzedawane pod marką ALSEN dedykowane będą dla użytkowników domowych, dla których szczególne znaczenie ma jakość potwierdzona 3-letnią gwarancją. Partnerzy będą mogli kupować sprzęt w sieci franszyzowej ALSEN należącej do Grupy AB. Triline to marka skierowana głównie do sektora MSP, korporacji i administracji publicznej, która sprzedawana będzie za pośrednictwem niezależnych resellerów i integratorów. Oprócz komputerów stacjonarnych pod tą marką sprzedawane będą również serwery, stacje robocze czy terminale sieciowe, które sukcesywnie będą uzupełniać ofertę AB skierowaną do polskich odbiorców.

– Kilkanaście tysięcy sprzedanych zestawów w 2008 roku pozwoli na budowę marki w kraju. Kolejnym krokiem będzie rozbudowa kanału, która w 2009 roku pozwoli na sprzedaż nawet 50 tysięcy komputerów. Dodatkowy wzrost wolumenu sprzedaży możemy osiągnąć w momencie, gdy zaczniemy dostarczać komputery do zamówień realizowanych przez integratorów w ramach przetargów publicznych – komentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

Wprowadzenie na polski rynek komputerów produkowanych w czeskiej fabryce należącej do Grupy AB to kolejny element synergii produktowej, nad którą spółka pracuje od przejęcia w 2007 roku holdingu AT Computers.

– Takich obszarów synergii jest bardzo wiele. Przykład komputerów stacjonarnych jest wymowny. Dysponując fabryką o mocach produkcyjnych sięgających 200 tys. sztuk rocznie jesteśmy w stanie zagospodarować sporą część polskiego rynku, cały czas rozwijając sprzedaż w Czechach i na Słowacji. – komentuje Andrzej Przybyło.