Spółka AB otwiera Centrum Kompetencyjne i inwestuje w swoich partnerów

AB S.A. uruchomiła Centrum Kompetencyjne dla resellerów. W ramach nowego działu certyfikowani specjaliści z AB poprowadzą szkolenia techniczne z wielu dziedzin informatyki. Inicjatywa AB stwarza szansę dla mniejszych partnerów handlowych do rozpoczęcia działalności związanej ze sprzedażą zaawansowanych rozwiązań i wdrażania ich bezpośrednio u klienta końcowego.

Szkolenia techniczne będą bezpłatne dla partnerów handlowych AB. Ich tematyka będzie związana z praktyczną znajomością i zastosowaniem technologii informatycznych – np. z administrowaniem serwerami, przygotowaniem konfiguracji sprzętowej pod przetargi, budowaniem sieci informatycznych czy serwisowaniem sprzętu. Po odbyciu szkolenia uczestnicy będą mogli wziąć udział w teście i uzyskać stosowny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności.

Większość szkoleń będzie prowadzona wspólnie z certyfikowanymi inżynierami od producentów rozwiązań. „Dostawcy produktów bardzo pozytywnie przyjęli pomysł powołania takiego działu i z wielką ochotą przystąpili do współorganizowania szkoleń. Ze względu na duże zainteresowanie producentów, mamy już zaplanowane szkolenia na kilka miesięcy do przodu” – mówi Zbigniew Mądry, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Grupy AB.

Według Zbigniewa Mądrego, oferowanie przez resellerów nowych usług pomoże znacząco wzmocnić ich biznes: „W 2010 roku sukces osiągną ci resellerzy, którzy wkroczą na nowe segmenty rynkowe oraz zaoferują swoim klientom usługi dodatkowe – nie tylko sprzedaż, ale również pomoc w doborze optymalnego rozwiązania, wdrożenie próbne i finalne w środowisku produkcyjnym, czy wsparcie techniczne. Do oferowania tego typu wartości dodatkowej niezbędna jest jednak wiedza”.

Powołanie Centrum Kompetencyjnego wpisuje się w strategię Grupy AB wspierania działalności resellerów. Dystrybutor IT z Wrocławia codziennie przeprowadza transakcje z grupą ponad 12 000 partnerów handlowych. „Widzimy dużą grupę firm resellerskich, które mogą być zainteresowane uczestnictwem w szkoleniach organizowanych przez Centrum Kompetencyjne AB. Nasza inicjatywa jest skierowana głównie do mniejszych partnerów. Chcemy im zaoferować fundament pod budowę nowej działalności o charakterze wdrożeniowo-integratorskim” – dodaje Zbigniew Mądry.

Inicjatywa jest również konsekwencją powstania działu zaawansowanych rozwiązań w ramach spółki AB, czyli Enterprise Business Group, odpowiedzialnego za produkty zaawansowane, sprzedaż do integratorów oraz przetargi.