Za nami Akademia Integracji 2022

Ponad 260 uczestników, 15 największych producentów rozwiązań IT i kilkadziesiąt merytorycznych spotkań biznesowych na temat przyszłości rynku dystrybucji IT w Polsce. Tak w dużym skrócie można podsumować 18. Edycję Akademii Integracji, którą w Jachrance k. Warszawy zorganizował lider dystrybucji IT w regionie CEE – spółka AB. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był  Równowaga Jutra – Czas Zrównoważonych Technologii. Nie zabrakło też okazji do przeglądu najnowszej oferty czołowych producentów technologii na świecie.

Polski dystrybutor ponownie zaprosił liderów z branży IT i obszaru Enterprise, aby porozmawiać o najważniejszych wyzwania i nadchodzących trendach na rynku IT w Polsce i na świecie. W tym roku hasłami, wokół których toczyły się dyskusje były nie tylko nowoczesne technologie, ale też trwająca cyfrowa rewolucja i oczywiście zrównoważony rozwój, który był wiodącym tematem Akademii Integracji AB.

Nowości pojawiły się również podczas samej Akademii Integracji. W tym roku do agendy naszego spotkania wprowadziliśmy Speed Business Meeting, czyli szybkie biznesowe spotkania, gdzie w komfortowy sposób możemy porozmawiać z naszymi partnerami, o szansach i możliwościach zwiększania sprzedaży i tym samym rozwoju firm. Dodatkowo wprowadziliśmy interesujące panele dyskusyjne.

W pierwszym z paneli dyskusyjnych pt. „Zrównoważony rozwój, wpływ na środowisko w procesie cyfryzacji”:  Iryna Szwabowska (Dell Technologies), Krzysztof Jonak (Intel), Przemysław Jakubiec (Microsoft), Maciej Kaminski (Samsung Electronics Polska), wyjaśnili, jak firmy, które reprezentują, postrzegają zrównoważony rozwój. Opowiedzieli również o dotychczasowych działaniach podejmowanych na rzecz środowiska. Nie zabrakło też twardych faktów, analiz i wyliczeń, które są niezwykle istotne z perspektywy rynku dystrybucji IT.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 0224-AI-12.05.2022-JACHRANKA-1024x683.jpg

Z kolei w drugim panelu „Przyszłość cyfrowej rewolucji w Polsce”, Patrycja Gawarecka (AB) , Jacek Klee (Samsung Electronics Polska), Tomczak Adam (AMD), Marcin Scieslicki (HPE) , Marek Hojda (HP), przybliżyli gościom i widzom zagadnienia związane z tematem cyfrowej rewolucji w naszych miastach, biurach i domach. Eksperci byli zgodni, że popyt na rozwiązania i urządzenia będzie coraz większy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 0109-AI-12.05.2022-JACHRANKA-1024x683.jpg
Uczestnicy wydarzenia rozmawiali również o kondycji polskiego rynku. Wstępem do rozmów było wystąpienie Zbigniewa Mądrego Członka Zarządu i COO w AB S.A, który pokazał na przykładzie polskiej spółki AB, jak wygląda potencjał rynku IT w Polsce i regionie CEE.

Ostatnie lata uświadomiły firmom, ale też użytkownikom końcowym, że bez rozwiązań IT nikt nie jest w stanie poradzić sobie ze skutkami, takimi jak w przypadku pandemii. AB w 2021 roku w obszarze wydatków na IT, dalej utrzymywało pozytywną dynamikę. Z analiz firmy Dell jasno wynika, że chęć cyfryzacji w Polsce jest zdecydowanie wyższa, niż średnia europejska, pomimo zakończenia pandemii. To oznacza, że jeżeli tylko będą odpowiednie środki i warunki zewnętrzne, to nasz rynek ma ogromne perspektywy rozwoju, tym bardziej, że sprzyjają temu również warunki makroekonomiczne. Potwierdzeniem tego potencjału są ostatnie wyniki finansowe, gdzie dynamika obrotu finansowego AB była większa o 28% w porównaniu do poprzedniego roku finansowego. Chciałbym podkreślić, że jako lider dystrybucji mamy przygotowane ogromne limity finansowe – ponad 60% z nich jest dostępnych dla naszych Partnerów. Przy odpowiedniej współpracy z partnerem praktycznie w każdym przypadku, jesteśmy w stanie znaleźć odpowiednie rozwiązanie do sfinansowania transakcji, bez względu na posiadany u nas limit kredytowy. Partnerzy muszą jednak pamiętać, że im wcześniej się do nas zgłoszą, tym większa szansa, że współpraca zakończy się sukcesem. Kolejnym ważnym obszarem jest e-commerce. Wielu naszych partnerów od sprzedaży projektowej już korzysta z tego rozwiązania. Myślę, że pozostali partnerzy, także powinni rozważyć ten pomysł. Wystarczy odpowiednio zintegrować swoją stronę z naszą platformą B2B, aby w dłuższej perspektywie zdobyć dodatkowy filar sprzedaży, który pomoże im poprawić rentowność biznesu. Ważnym argumentem w tym przypadku jest fakt, że w przypadku AB dynamika wzrostu obrotu dropshippingu w ostatnim roku finansowym wyniosła 41% y/y. Już dziś wiemy, że ten wynik zostanie pobity. Sprzyja temu ogromny potencjał naszych centrów dystrybucyjnych. AB posiada 3 centra logistyczne wyposażone w automatykę. Każdego dnia może wyjechać z nich nawet 180 tys. paczek.zaznaczył Zbigniew Mądry COO i Członek Zarządu AB S.A.


Warto zaznaczyć, że w czasie tegorocznej Akademii Integracji nie zabrakło też interesujących atrakcji i gości specjalnych. Jednym z nich był Radosław Kotarski, dziennikarz i pisarz, który wyjaśniał, w jaki sposób można zwiększyć swoją skuteczność w sprzedaży. Goście Akademii Integracji mogli też stanąć oko w oko z robotem humanoidalnym Pepperem, który swoją obecnością pokazał, jak wkrótce mogą wyglądać eventy z udziałem nowoczesnych technologii.