Historia

  • 2017

    AB S.A. nagrodzone tytułami "Distributor of the year Central & Eastern Europe" oraz "Distributor of the year Poland"

    Hewlett Packard Enterprise w trakcie “Distribution Partner Conference CEEI & MEMA 2017”, która odbyła się w Atenach, wyróżniło AB S.A. dwoma prestiżowymi nagrodami: „Distributor of the year Central & Eastern Europe” oraz „Distributor of the year Poland”

  • 2016

    AB S.A. została nagrodzona tytułem „Dystrybutora broadlinerowego Roku 2015” przez światową organizację badawczą CONTEXT

    Tytuł „Dystrybutora broadlinerowego Roku 2015-2016” na rynku polskim został przyznany na podstawie wyników przeprowadzonych badań CONTEXT ChannelWatch 2015 wśród ponad 5 tyś. resellerów w Europie i regulują je rygorystyczne zasady

    AB S.A. wyróżniona tytułem Dystrybutor Roku w corocznym Plebiscycie Magazynu CRN Polska

    Otrzymany tytuł jest już szósty z rzędu triumfem wrocławskiego dystrybutora w tej kategorii. Zwycięstwo AB zapewniły głosy resellerów, integratorów oraz producentów

    Uroczyste otwarcie Centrum Dystrybucyjnego AB w Magnicach pod Wrocławiem

    W pełni uruchomiono Centrum Dystrybucyjne o najwyższych parametrach ilościowych i jakościowych w regionie, w którym znalazły zastosowanie najnowocześniejsze i  innowacyjne rozwiązania z zakresu automatyki magazynowej i logistyki

  • 2015

    Zakończenie budowy nowego Centrum Dystrybucyjnego AB S.A. w Magnicach pod Wrocławiem

    Nowe Centrum Dystrybucyjne AB S.A. będzie się wyróżniać między innymi zaawansowanymi systemami automatyki magazynowej. Całkowite uruchomienie Centrum Dystrybucyjnego  AB S.A. przewidywane jest w wakacje 2015 roku.

    AB S.A. wyróżniona tytułem Dystrybutor Roku w corocznym Plebiscycie Magazynu CRN Polska

    Zwycięzcy Plebiscytu zostali wybrani głosami resellerów oraz integratorów, którzy tym samym wskazali osoby oraz firmy mające największy wpływ na kanał dystrybucyjny polskiej branży IT. Spółka AB została wyróżniona tytułem Dystrybutor Roku piąty raz z rzędu.

  • 2014

    Rozwój usług e-commerce

    Firma stale rozwija usługi e-commerce. Wprowadzono kompleksowe rozwiązania dla resellerów oferujące m.in. usługi dropshippingu, integrację z platformą aukcyjną Allegro, innowacyjną prezentację produktów w technologii zdjęć 3D oraz 360 stopni.

    Budowa nowego centrum dystrybucyjnego w Magnicach pod Wrocławiem

    W związku z dynamicznym rozwojem AB buduje nowe centrum dystrybucyjne, zlokalizowane w Magnicach (działka o powierzchni 48 000 m2). Nowa lokalizacja w pełni zabezpieczy potrzeby magazynowo – logistyczne firmy.

    Nagroda w kategorii EMEA Distributor Initiative of the Year za relaunch marki Optimus

    Grupa AB została nagrodzona za relaunch marki Optimus. Projekt został doceniony za kreatywność, innowacyjność oraz wpływ na firmę i rynek.

  • 2013

    Przejęcie firmy Rekman - czołowego dystrybutora zabawek

    AB S.A. kupiła 100 proc. udziałów czołowego polskiego dystrybutora zabawek – firmy Rekman. Tym samym rozszerzyła działalność o segment dystrybucji zabawek.

    Zakup marki Optimus

    AB S.A. kupuje jedną z najbardziej znanych marek w historii polskiego IT – Optimus. Jednocześnie powołano do życia spółkę zależną - Optimus sp. z o.o., która będzie równolegle: franczyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Na rynek trafią m.in. komputery, serwery oraz urządzenia sieciowe Optimusa.

    Wprowadzenie na rynek marki TB Touch

    TB Touch to nowa marka tabletów. Tworzą ją cztery linie produktowe: Ignis, Aqua, Terra, Aer – o różnym stopniu zaawansowania technologicznego. To już czwarta marka własna AB S.A. spod znaku TB. Po TB Print (materiały eksploatacyjne do drukarek), TB Energy (źródła światła LED) oraz TB Clean (środki czyszczące do sprzętu elektronicznego) przyszedł czas na TB Touch.

    AB Dystrybutorem Roku 2013 Europy Środkowo-Wschodniej

    Grupa AB została nagrodzona w kategorii "Central & Eastern Europe Distributor of the Year". Nagrodę wręczono podczas konferencji Distree EMEA 2013 - najważniejszym wydarzeniu gromadzącym przedstawicieli branży IT. Tytuł Dystrybutora Roku 2013 został przyznany Grupie AB w wyniku połączenia głosów największych producentów sprzętu IT oraz wyników sondażu ChannelWatch przeprowadzonego przez firmę CONTEXT w regionie EMEA wśród resellerów.

    Udostępnienie nowego systemu AB Online

    System zyskał szereg nowych funkcjonalności oraz nowy, bardziej przyjazny dla użytkownika interfejs.

  • 2012

    Wdrożenie Systemu Ekozarządzania EMAS

    To najbardziej wiarygodny standard zarządzania środowiskowego, stawiający wymagania wyższe niż międzynarodowa norma ISO 14001. Przynależność do systemu jest gwarancją wiarygodności środowiskowej organizacji dla jej kontrahentów, administracji państwowej oraz opinii publicznej.

  • 2011

    Ernst&Young Przedsiębiorca Roku 2011

    W listopadzie 2011 roku Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Spółki AB, zdobył tytuł Przedsiębiorcy Roku 2011 w kategorii Usługi. Konkurs został zorganizowany przez Ernst&Young już po raz dziewiąty i cieszy się dużym prestiżem w świecie biznesu. Prezes AB został uhonorowany nagrodą „za połączenie kompetencji, hartu ducha i pasji oraz za trud włożony w stworzenie firmy”. To szczególne wyróżnienie zbiegło się w czasie z kolejnym rekordowym rokiem finansowym dla Grupy AB oraz mijającym dwudziestoleciem firmy.

  • 2010

    Wdrożenie nowego systemu ERP i BI

    Firma AB zdecydowała się na aktualizację platformy ERP w celu usprawnienia procesów zarządczych w kluczowych obszarach biznesu. Dostęp do szybkiej i precyzyjnej informacji ma kluczowe znaczenie. Przy obsłudze 15 000 partnerów handlowych oraz szerokiej ofercie produktowej - ponad 700 brandów, system informatyczny jest narzędziem niezbędnym do sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa i uwolnienia dodatkowego potencjału rozwojowego.W efekcie wdrożenia ERP powstał kompleksowy system, usprawniający realizację procesów biznesowych. Znaczącą korzyścią wdrożenia nowego systemu ERP było równoległe wdrożenie programu klasy Business Intelligence. Spółka zyskała rozbudowane rozwiązanie do kontrolingu, budżetowania i raportowania, zapewniające ścisłą kontrolę procesów finansowych oraz logistycznych.

  • 2009

    Przyjęcie do grona członków „Global Technology Distribution Council”

    "Global Technology Distribution Council" to prestiżowe stowarzyszenie zrzeszające  największych i  najbardziej wpływowych dystrybutorów z całego świata. Misją stowarzyszenia jest przybliżanie producentom IT i inwestorom roli dystrybucji na rynku nowych technologii oraz budowanie wspólnej platformy komunikacyjnej. Dzięki obecności czołowych firm stowarzyszenie kreuje politykę i wyznacza trendy na rynku dystrybucji na całym świecie. Członkostwo jedynie na zaproszenie.

  • 2008

    Implementacja ISO 9001:2008 i 14001:2005

    Spółka uzyskała certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2008 oraz certyfikat ISO 14001 dotyczący systemów zarządzania środowiskowego, których celem jest umożliwienie organizacji opracowanie polityki i celów środowiskowych.

    Modernizacja i rozbudowa centrum logistycznego

    Siłą  Grupy AB  jest nowoczesny system logistyczny. W latach 2008/2009 roku wrocławskie Centrum Dystrybucyjne  zostało zmodernizowane w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu techniki magazynowej. Wielopoziomowa antresola do kompletacji towaru, zintegrowany, w pełni skalowany system automatyki magazynowej znacznie wpływają na wzrost wydajności i obniżenie kosztów logistycznych.

  • 2007

    Przejęcie ATComputers Holding a.s.

    Jednym z elementów prospektu emisyjnego była ekspansja zagraniczna. Dzięki pozyskanemu kapitałowi, już w 2007 roku AB przejęło czeski AT Computers Holding a.s. - dystrybutora IT i producenta komputerów, działającego na rynkach czeskim i słowackim, stając się liderem w sektorze dystrybucji w regionie swojej działalności. Było to jedno z największych przejęć na rynku, zakończone sukcesem. Przejęcia ATC dokonano w momencie boomu ekonomicznego, co pozwoliło na czerpanie korzyści wynikających z synergii i zwiększenia skali działalności. W chwili zakupu, ATC była trzecią co do wielkości spółką na terytorium Czech i Słowacji, natomiast obecnie pod względem przychodów jest liderem w Czechach.

  • 2006

    Pierwsza publiczna oferta akcji spółki i debiut na GPW

    Prężnie się rozwijając w 2006 roku spółka zdecydowała się na debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Po wprowadzeniu firmy do obrotu giełdowego zarząd nie spoczął na laurach i przystąpił do realizacji zapisanych w prospekcie emisyjnym celów m.in. rozwój nowych kanałów i kierunków sprzedaży. Dzisiaj AB jest obecne nie tylko w krajach sąsiadujących z Polską od południa, ale eksportuje również towar do takich krajów jak Litwa, Łotwa czy Ukraina. Ponadto postawiono na optymalizację i rozwój portfela produktów oraz podnoszenie efektywności działania i poprawę rentowności.

  • 2000

    Uruchomienie AB Online

    AB Online to jeden z pierwszych serwisów internetowych dystrybucji IT, obejmujący od początku pełną integrację z ERP (w zakresie sprzedaży, serwisu, logistyki).

    Wdrożenie ERP

    1 stycznia 2000 – wdrożenie ERP połączone z integracją on-line oddziałów z centrum logistycznym we Wrocławiu. Pierwotnie każdy z oddziałów posiadał swój system i był osobno zarządzany. W celu usprawnienia funkcjonowania stale rosnącego i rozwijającego się przedsiębiorstwa, zdecydowano się na implementację systemu Enterprise Resource Planning. Pozwolił on na zoptymalizowanie kosztów i dalszą ekspansję na rynku dystrybucji IT. 

  • 1998

    Przekształcenie w AB S.A.

    Jednym z przełomowych momentów w historii firmy było pozyskanie kapitału oraz know-how w zakresie nowoczesnego zarządzania finansami poprzez współpracę z funduszem inwestycyjnym Enterprise Investors. Skala działalności i dynamiczny rozwój firmy sprawiły, że mimo reinwestowania wszystkich zysków wciąż brakowało kapitału na dalsze rozbudowywanie przedsiębiorstwa. Niezależny partner finansowy dał firmie szansę na poszerzenie działalności, wzmacniając jej fundamenty.

  • 1994

    Zbudowanie sieci oddziałów w największych miastach Polski

    Mimo złej infrastruktury drogowej i braku łatwych środków łączności takich jak np. dziś telefon komórkowy, AB zdecydowało się odpowiedzieć na potrzeby rynku i konsumentów rozbudowując sieć swoich oddziałów w największych miastach Polski tj. Wrocław, Warszawa, Łódź, Katowice, Szczecin, Gdańsk, Poznań, Kraków. Był to duży krok do przodu w historii firmy. W relacji z klientem pojawiła się wartość dodana - szybka realizacja potrzeb zamawiającego oraz budowanie trwałych relacji handlowych poprzez bliskość handlowców.

  • 1993

    Powstanie Przedsiębiorstwa Handlowego Ab Iwona Przybyło z siedzibą we Wrocławiu

  • 1990

    Założenie rodzinnego biznesu - Przedsiębiorstwa Handlowego AB

    AB powstało na początku lat 90. jako jednoosobowa spółka. Był to moment olbrzymich zmian gospodarczych w Polsce. Dopiero otwarcie się na Zachód pokazało, w jak dużym stopniu Polska odstawała pod względem infrastruktury informatycznej od bogatszych krajów Europy Zachodniej. Jednym z ówczesnych warunków dalszego rozwoju Polski była informatyzacja kraju. Komputerami i nowymi technologiami zainteresowani byli zarówno klienci indywidualni jak sektor publiczny i prywatny.Lata 90. to również rozkwit wielu małych prywatnych firm. Młodzi przedsiębiorcy nie mieli dobrych wzorców i gotowych rozwiązań, na których mogli się oprzeć. Każdy nowy przedsiębiorca, musiał liczyć się z czasem i włożyć ogromną pracą na stopniową naukę rozwijania biznesu w nowym porządku gospodarczym. Prezes Andrzej Przybyło zdecydował się właśnie na ten krok, i jak pokazał czas, to był początek sukcesu.