AB S.A. – firma społecznie zaangażowana

Działania AB SA na rzecz otoczenia społecznego

Firma od lat aktywnie pomaga i wspiera potrzebujących. Nie tylko współpracuje z istniejącymi organizacjami, ale też zachęca do działania pracowników i prowadzi autorskie działania. Przykładem jest akcja „TB Paka dla dzieciaka”, organizowana co roku w okresie świątecznym we współpracy z Fundacją „Mam Marzenie”. Celem akcji jest wsparcie najuboższych rodzin. Pomoc trafia do potrzebujących osób za każdym razem, gdy w okresie przedświątecznym klient kupi produkty TB Print – marki własnej AB – za  określoną kwotę minimalną. Podopieczni Fundacji otrzymują wówczas paczkę z prezentami – wśród nich znalazły się m.in. przybory szkolne, pościel, ręczniki, odzież, akcesoria kuchenne, środki czystości i chemia gospodarcza.

AB SA oferuje też swoim kontrahentom udział w programie partnerskim „TB Partner”. W zamian za nabywanie produktów marek własnych AB, uczestnicy otrzymują punkty. Mogą je wymieniać na upominki, ale mają też możliwość przeznaczenia ich na szczytny cel – wsparcie Fundacji „Mam Marzenie”. Co więcej, do każdej liczby punktów przekazanych przez klienta na rzecz Fundacji, firma AB dodaje taką samą liczbę punktów w swoim imieniu. W ten sposób firma chce zachęcić swoich kontrahentów do wspólnego pomagania i realizowania tak wielu dziecięcych marzeń, jak to tylko możliwe.

AB SA współpracuje z Fundacją „Mam Marzenie” także poprzez organizację zbiórek pieniężnych wśród swoich pracowników. Pracownicy wrocławskiej spółki otrzymali od Fundacji nagrodę „Marzenka 2013”, w podziękowaniu za ich zaangażowanie w pomoc podopiecznym Fundacji, które trwa nieprzerwanie od 2011 roku.

AB SA przyłączyła się też do akcji ekologicznej „Ciuch w ruch”, której celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych. W ramach propagowania postaw ekologicznych wśród pracowników firmy oraz wrocławskiej społeczności, na terenie firmy AB SA stanął specjalny, ekologiczny pojemnik, wykonany w całości z papieru pochodzącego z recyklingu, w którym można umieszczać używaną odzież, a także inne tekstylia. Za każdy kilogram odzieży zebranej przez firmy uczestniczące w akcji, na konto Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” jest wpłacana określona kwota – w sumie przekazano do tej pory kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Firma od wielu lat pomaga także podopiecznym Domu Dziecka w Bierutowie i Rodzinnych Domów Dziecka we Wrocławiu oraz Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci. Tradycją stało się,  że w okresie przedświątecznym AB SA przeznacza fundusze na zakup najpotrzebniejszych artykułów codziennego użytku, tj. kosmetyków pielęgnacyjnych i środków czyszczących oraz zabawek, przyborów szkolnych i ubrań. W pomoc dla domów dziecka i hospicjum angażują się też pracownicy AB SA, oferując swoją pracę i prywatny czas.

AB SA wspiera ponadto Fundacją „Dziecięca Fantazja”, która realizuje dziecięce marzenia. Firma uczestniczy też w akcji Szlachetna Paczka, dzięki której co roku wspomagane są rodziny w potrzebie.

Działania AB SA na rzecz środowiska naturalnego

Firma AB SA działa nie tylko na rzecz otoczenia społecznego, troszczy się również o środowisko naturalne. W 2013 roku firma przyjęła Politykę Środowiskową, która deklaruje m.in. zapobieganie powstawaniu zanieczyszczeń, opracowanie celów i zadań związanych z aspektami środowiskowymi, zapewnienie wysokiej świadomości ekologicznej pracowników, zapewnienie klientom dostępu do bezpłatnego odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Przykładowe działania prośrodowiskowe AB:

– codziennie pod koniec dnia roboczego pracownik ochrony wysyła wiadomość e-mail z przypomnieniem o wyłączeniu wszelkich urządzeń elektrycznych oraz listew zasilających;

– zużyte źródła światła oddawane są do wyspecjalizowanego podmiotu, celem ich unieszkodliwienia;

– firma posiada specjalną maszynę służąca do zgniatania w bele odpadów kartonowych, odpadów foliowych i plastikowych; powstała w ten sposób masa odpadowa jest przekazywana do odzysku lub unieszkodliwienia;

– firma redukuje ilość wykorzystywanego papieru: pracownicy korzystają z faxu elektronicznego, dealerom oferowane są e-faktury, księgowanie wyciągów bankowych oraz prowadzenie komunikacji wewnątrz firmy odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej.

AB S.A wdrożyła ponadto System Ekozarządzania i Audytu [EMAS]. System EMAS jest dobrowolnym instrumentem potwierdzającym ciągłe doskonalenie efektywności ekologicznej (środowiskowej) w organizacji. To najwyższy z istniejących certyfikatów w zakresie zarządzania środowiskowego na terenie UE. Gdy w 2012 roku AB SA wdrożyła wspomniany system, była 32. firmą w Polsce i pierwszą w branży IT, która przyjęła na siebie zobowiązania wynikające z EMAS. Obecnie w Polsce ten certyfikat posiada tylko 51 firm. W ostatnim czasie ważność certyfikatu przyznanego AB SA została przedłużona na kolejne 3 lata.